Elállási jog / Elállás a vásárlástól
Az új termék számomra nem megfelelő/ Nem az, amire gondoltam
A megvásárolt termék nem felel meg az Ön igényeinek, nem az, amire gondolt? Fogyasztónak minősülő vásárló a termék átvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől.
Fogyasztónak nem minősülő vásárlót (cég, egyesület, alapítvány stb.) a 14 napos, indoklás nélküli elállási jog nem illeti meg.
1.lépés
Elállási szándékát az Elállási nyilatkozat kitöltésével jelezze részünkre. A kitöltött Elállási nyilatkozatot kérjük küldje el a reklamacio@kertkativ.hu email címünkre.
Az email tárgy mezőjébe kérjük tüntesse fel a rendelés számát az alábbi formában: “Rendelés 1234567890 - elállás”
Kérjük válassza ki, hogy hová szeretné a terméket visszaküldeni:
Postán Maradó
2900 Komárom
1-es posta
Czibor Zoltán utca 3.
Veľký Harčáš 139.
Komárno 945 01
Slovensko
Futárszolgálattal történő szállítás esetén a külföldi raktárunkba tudja küldeni a terméket: Az alábbi weboldalon megtudhatja, melyik a legkedvezőbb futárszolgálat: https://www.futarlista.hu/
3.lépés
A termék visszaküldését igazoló dokumentumot küldje el a reklamacio@kertkativ.hu email címre.
Az email tárgy mezőjébe kérjük tüntesse fel a rendelés számát az alábbi formában: “Rendelés 1234567890 - elállás”
Gyakran ismételt kérdések
Elálláskor a visszaküldött terméket tartozékaival együtt, lehetőség szerint a termék eredeti, gyári csomagolásában, annak hiányában a leggondosabb csomagolásban szíveskedjen visszaküldeni.
Az utánvéttel küldött csomagokat, sajnos nem tudjuk átvenni!
A fizetett vételár teljes összegének visszatérítéséhez a termék visszaküldésének teljesnek kell lennie, beleértve a csomagban szereplő összes tartozékot is. Hiányos termék esetében nem áll módunkban visszatéríteni a teljes vételárat.
Természetesen igen, hiszen pontosan ez az elállási jog lényege, hogy a 14 napos határidő alatt megbizonyodhassunk arról, hogy a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát a csomagolás felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez (kivéve zárt csomagolású egészségvédelmi, higiéniai termékek esetében). Amint azonban eldöntöttük, hogy nincs szükségünk a termékre, ezt követően már ne használjuk, hogy minél jobb állapotban tudjuk azt visszajuttatni, ugyanis a termék tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértékű kipróbálást meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért a vásárló felelősséggel tartozik az eladó felé. Így az eladó nem köteles a termék teljes árát és a költségeket megtéríteni.
A 14 nap 14 naptári napot jelent, mely a termék átvételét követő első naptári naptól kezdődik el (például, ha a terméket pénteken vette át, a 14 napos határidő első napja szombat).
A határidő betartása érdekében döntő fontosságú az elállás érdekében a termék visszaküldésének időpontja. Amennyiben a 14 nap letelte után postázza a terméket, abban az esetben az elállási jog nem gyakorolható.
A termék visszaküldésének költsége a vásárlót terheli.
A termék árát a termék visszaküldése után, az elállási nyilatkozat átvételétől számított 14 napon belül fizetjük vissza az Ön részére.
A visszafizetésre ugyanazon a módon kerül sor, ahogy Ön a vételárat kifizette, kivéve készpénzes vagy utánvétes vásárlás esetén. Készpénzes vagy utánvétes vásárlás esetén a vételár az Elállási nyilatkozatban Ön által megadott bankszámlára kerül visszafizetésre.
Bankkártyás fizetés esetében is lehetőség van a vételár bankszámlára történő visszautalására, ebben az esetben kérjük az Elállási nyilatkozatban úgyszintén adja meg a bankszámlaszámot.
A visszatérítést a webáruházunk mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy a vásárló bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
- olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
- nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
- lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
Ha nem talált választ a kérdésére, kérjük, a reklamacio@kertkativ.hu e-mail címen vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal.
További információt az kertkativ.hu Általános Szerződési Feltételeiben talál.